Wednesday, July 6, 2011

Hanya Ingat mati : Pilot.



Allah Tempat bergantung.
Bagi seorang pilot, ketika hendak melakukan penerbangan dalam hatinya pasti akan teringat mengenai kematian. Sebarang kemungkinan di atas udara boleh berlaku. Sedangkan kenderaan di atas darat pon boleh kemalangan dan mati. Inikan pula terbang di udara. Tiada tempat untuk bergantung...Satu-satunya tempat untuk dia bergantung hanya pada Allah yang Maha Berkuasa.

Cuaca tidak menentu.
Jika hari cerah, lega hati seorang pilot. Tetapi, jika hari gelap seperti nak hujan, terasa resah dan gelisah dalam hati mereka. Sebarang kemungkinan boleh berlaku. Ketika landing, jalan licin dan boleh menyebabkan tergelincir. Hujan yang tersangat lebat juga boleh mengganggu pandangan mereka. Malah, angin yang kencang juga mempengaruhi perasaan gementar mereka.

Sentiasa Mengingati mati.
“Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan bahawasanya pada hari Kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya ia telah berjaya. Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahannya dan pangkat kebesaran) tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya.” (Al-Imran: 185)

Tak kira siapa kita, di mana kita berada, berpangkat tinggi ke kita, blogger ke kita...muda lagi ke kita... yang pasti kita akan mati. Jadi bersediakah kita untuk menghadapinya? Aku berpesan pada diri sendiri dan semua pembaca blog aku. Jangan lupa share cerita ini dengan orang lain. Terutamanya pengguna facebook yang kian hari hanyut dengan keasyikkan berkomen2 dan berlike2

"the ones that love us, never really leave us "

Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

3 comments:

Raja Syakirah Raja Omar said...

pilot ke??
hump..
=')

Unknown said...

like sambi amik iktibarnya xpa.bukan asyik tekan butang like ja. tu xbwk manfaat kat dri sndri apatah org lain =)

wallahua taala a'lam

Mun said...

hmm..btol tu dik...akak setuju

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat