Wednesday, December 29, 2010

Zaman Persekolahan SJ. Part 1

update ~!!


Entri SJ mengenai Zaman Persekolahan dan syahir af8 mendapat sambutan hangat,pergh...mesti korang igt SJ ngan Syahir tu adek beradek kan... kan.. HEHE... muka hampir serupa, tp Mak ayah lain2 ...hehhe


SJ nak mengimbau kembali kenangan SJ semasa di alam sekolah. Ini cerita mase sekolah menengah rendah (f1-f3) ..Zaman ini Sj sekolah kat kawasan rumah je. Sekolah harian biasa, jaraknya dari rumah lebih kurang 3KM.
Mase dulu2, SJ g sekolah naik beskal je. Kol 7:15-7:20 pagi baru nak bertolak dari umah. huh..igt beskal SJ ni laju ke? ha..zaman tu Beskal SJ tak laju, tp telah di modified supaya selaju beskal macam LE TOUR DE LANGKAWI. Memang haru biru bile terlewat pergi ke sekolah. maklum la. jalan bukan nya rata je, jalan nya berbukit dan mempunyai byk selekoh. huh. Ade 2 zon pendakian yang perlu di tempuhi oleh SJ. Masa tu pegi sekolah ngan sorg lagi kawan. haaah. Bile ade kawan,mmg jadi pertandingan lumba basikal la jawabnya!


Perjalanan pergi seronok, sebab udara segar, oksigen banyak malah membantu menjana minda SJ sebagai seorg pelajar.Sampai je ke dalam kelas,mmg bukak kipas laju-laju, sebab berlumba basikal punya pasal. Mase pegi sekolah tak pe lagi,tetapi yang x seronoknya apabila perjalanan pulang dari sekolah. Hal ini kerana cuaca yang terik akibat pancaran cahaya matahari yang tepat di atas kepala. Peluh pon mencurah2 ke ladang gandum, dan jadilah koko crouch~!!! hahha... penat beb, 


Belajar mengenal erti kehidupan dunia mmg agak sukar, bak kate pepatah, "alah bisa,tegal biasa" .Mula-mula naik beskal mmg penat,tp setelah bertahun mengayuh basikal dah jadi xpenat.hahha.. Tidak hairan la jika SJ terpilih mewakili Sekolah Dalam acara merentas desa peringkat daerah. Bak kate iklan celcom, "berbaloi-baloi".


SJ tgk budak2 sekarang ni, pegi sekolah naik motosikal je. Bapak manje...hahha.. padahal lesen moto pon tarak lagi~ caitttt..piraaahh


Sekadar gambran hiasan. Beskal SJ ade gear depan blakang wo..
sbb tu lumbe haram.



macam ni la gaya perjalanan SJ, berbukit2 dan selekoh. 
Tapi xde la ramai camni yg berlumba. ade la 2 3 beskal.

Ketika hampir ke sekolah. Memecut bagaikan mat rempit tersohoor.

Sampai di sekolah, kene kunci beskal tu wo..tkut hilang.

Seronok main beskal nih, sekarang ni dah bertahun lamanya meninggal kan dunia beskal, Azizul hasni awang pulak ganti kan SJ~ hahahha

kenapa sampai menengah rendah je berbasikal ?? nk tau?tunggu next episod... jeng jeng jeng..~




 "the ones that love us, never really leave us "
Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

3 comments:

su said...

kengan dolu2 sumer manis2 belaka kan :)!

salam kenal dr tice su :)

su said...

i follow u, 165! hehe..

khairunnisa ♥ said...

lama dah tak aktif dengan basikal :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat