Thursday, June 16, 2011

Blogger boleh di saman.


Penulis blog atau blogger mempunyai kedudukan sama seperti penulis majalah atau surat khabar kerana mereka tertakluk di bawah undang-undang negara.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, golongan tersebut tidak terkecuali daripada dikenakan tindakan saman oleh individu yang mendapati diri mereka telah difitnah.

Blogger boleh dikenakan tindakan undang-undang daripada pihak berkuasa jika didapati cuba menghasut dan melakukan kegiatan jenayah sehingga ada pihak mengalami kerugian. -KOSMO

Terkedu jugak aku. ye la, sebelum ni penah jugak dengar blogger di saman (politik). Blogger bercerai melalui blog (yg ni pelik). tapi yang menghasut untuk melakukan jenayah ni, aku x penah dengar lagi la. 

Aku rasa ini mesti tentang hacker menggodam laman web kerajaan malaysia. Ramai blogger sapot hacker, supaya mereka di berikan kebebasan berinternet. Jgn di sebabkan hacker, blogger pula menjadi mangsa.

Kepada blogger yang suka membuat entri berunsurkan lucah, berhati-hati. Mungkin anda bakal di sekat oleh SKMM... Majulah blogger demi negara.

bloglist aku hilang la.. baru perasan....



Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

8 comments:

KAMIHIDUP said...

betul tu, kena lebih berhati-hati dalam pengeluaran entri. :)

diya said...

aha !
oleh itu jgnlah kita tulis entri2 yang boleh mencetuskan kontroversi ye tak ?hehe

SALINA said...

AIK ?

kena hack jgn salahkan blogger plak...

huhu ~

so gambit nak saman blogger x??? (ade kena-mengena ke??? )

ahahahhahahahaha

Raden said...

tp blog saya berunsur agama..maka saya selamat

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

kadang2 blogger ni main tulis ja tanpa fikir kesan dan akibatnya...

tambah2 pasal isu sensitif....

nak tunjuk berani pon biar bertempat la ye dak??

liyana said...

erk..yer jgkkn..

xde yg plik kt blog..insyaALLAH=)
MAJULAH BLOG UTK NEGARA..

sayangsayangibu said...

bagus juga kita memang menjadi tanggungjawab kita diatas apa yang kita buat kan?

Amanie Ashraff said...

aaa blog saya masih di paras selamat. kalo kena jugak tatau la nak kata apa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat