Sunday, March 27, 2011

Malaysia Bakal mendapat gempa bumi

update ~!!

Malaysia Bakal mendapat gempa bumi, sempatkah bertaubat?...


    Terkejut x? Terkejut jugak, tapi Kuasa Allah yg Maha Esa. Tak da siapa boleh menghalang. Terbaru gempa di Myanmar, sekuat 6.0 scalaritcher. Hebat kan? hebat.. sebelum ni Jepun, NEGARA TERMAJU DI DUNIA. JEPUN vs THUNAMI. Di lengkapi dengan pelbagai kecanggihan teknologi pon ranap sekelip mata. 300 engineer di hantar ke kawasan gempa bumi utk menyejukkan nuklear..!! Itu pon masih lagi terkial2. Ingat engineer mereka lekeh2 ke? Setakat engineer berkelulusan Master bersepah2. Korang pon bleh tgk, macam2 benda mereka cipta. Malangnya, mereka tetap menjadi seorang Hamba yg lemah...

    Ni berita kosmo plak, hasil kajian Pakar geologi. Malaysia bakal terkena gempa bumi, Nauzibillah.. Sama2 la kita doakan kita x terkena bala tersebut. Adakah bala ini kerana "Orang-orang berpangkat besar" menayangkan cerita lucah di kalangan umum?hm... mungkin jugak dosa rakyat2 Malaysia yg terlampau byk. Aku pon byk buat dosa. Astagfirullahalazim... sama2 kita muhasabah diri. Jika ade buat dosa, cepat2 la bertaubat, dan mulakan perubahan hidup. InsyaAllah selamat dunia Akhirat.


KUALA LUMPUR – Kekerapan kejadian gempa bumi sejak beberapa tahun kebelakangan ini dipercayai mengakibatkan kedudukan titik gempa di Sumatera, Indonesia beralih dan semakin menghampiri Malaysia.

Pakar geologi, Profesor Madya Datuk Dr. Mohamad Ali Hasan berkata, beliau tidak menolak kemungkinan itu kerana titik gempa biasanya akan mengalami pergerakan sebanyak satu sentimeter setahun jika gempa bumi kerap berlaku di sesebuah kawasan.

Beliau berkata, hakikat tersebut terbukti apabila penduduk negara kini semakin kerap merasai kesan gegaran gempa bumi yang berlaku di negara-negara sekitar rantau ini berbanding sebelum ini. -kosmo


Sempat lagi bertaubat, selagi nyawa di kandung badan, selagi Matahari masih naik di timur... ^_^


"the ones that love us, never really leave us "

Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

16 comments:

Izamir Ridzwan said...

kun faa ya kun.. jadi maka jadilah.. dunia semakin nazak

oshin said...

takoottnnyyaaa . balik doa banyak banyak . hurmmm risau pulak . terasa macam dipenghujung dunia dah . ;(

oshin said...

takoottnnyyaaa . balik doa banyak banyak . hurmmm risau pulak . terasa macam dipenghujung dunia dah . ;(

Muhd Fadil said...

kuasa Allah. selama ni kita manusia sentiasa leka. bila dah nak kena, baru kita semua kalut.
sentiasa ingat Allah, kita selamat.
jauhkan kami dari bala bencana Ya Allah.. amin..

Atiqah Sa'ahiry said...

subhanallah..allah maha besar..

putERi-kAtEk said...

takutnya.... huwaaaa...

makin lama makin banyak kejadian pelik, bencana...

tanda2 dunia akhir zaman

Miza Yusof said...

takutnya. semakin menghampiri kita.

*kalau sj nak tau. cuba lah try buat. tekan dekat tanda seur tu dan dengar :)

~DeaLin~ Luv!! said...

hmm..
tanda2 dunia nak akhir zaman..
pernah alami rse gempa bumi mase dok asrama kat bagan serai...perak.
kelas terasa goyang~~
*mase tu kat indonesia kena thunami..
pakat2 kteorang lari pegi tempat lapang..

Kayun said...

terima kasih atas perkongsian bro sj. huhu~

Amanie Ashraff said...

takutnyaa. tapi kalau dah nak jadi takde sape boleh halang. hurmm kena buat bekalan banyak2 nieh ^^

Cutiesifa said...

takut mendengarnya..
moga kita terselamat dari segala bencana dan musibah yang melanda.
berdoalah sentiasa..amin..

naulofah said...

hmm..owhh..matahari naik dari baratla...hahahaha...=P

maisarah said...

nauzubillah. mintak dijauhkan...

IMANSHAH said...

moga Allah jauhkan

mazNi mAz said...

Sama2 la kTe b'Doa yEw,,.mNta djAuhkn Dari bAla bNcana,,.Dunia ny mAkin hmpiR dgN kiAmat,,.~~

mazNi mAz said...

haha,,.suAre xmNtap powN xpEw,,.bLh b'latih,,.t lAme2 bLh ContrOl da suAre uh,,.p yG pNting nAfas kNe pNjang la,,.cOz dYe dEw pArt yG tiNggi n pNjang,..,~~tp jGn rsAu,..Tarannum ny sNg jEw.,~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat