Sunday, July 3, 2011

Beli emas guna mesin.




Sangat mudah.

Sebuah mesin automatik di sebuah pusat beli-belah Westfield, di barat London menjual kepingan emas, lapor sebuah akhbar semalam. Sebuah komputer di dalam mesin itu akan mengemas kini harga emas setiap 10 minit berdasarkan harga di pasaran dunia.

Para pembeli boleh memilih wang syiling emas seberat satu gram berharga £40 (RM192.97) atau kepingan emas seberat 250 gram yang berharga £10,250 (RM49,445) dengan menggunakan mesin tersebut.

Mesin itu juga mengeluarkan kepingan emas kecil seberat 2.5 gram dengan harga £100 (RM482.46). Kepingan emas paling kecil yang dijual di mesin itu ialah satu gram.

Tidak ada pengawal keselamatan yang mengawasi mesin automatik itu namun ia diperkukuhkan dengan besi dan dilengkapi sistem penggera keselamtan. [SUMBER]

Harga pasaran emas kian meningkat.


"the ones that love us, never really leave us "
Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

9 comments:

amna said...

beli emas pun dh pakai mesin. mmg sah la dunia dah berubah ^.^

Amanie Ashraff said...

wooo macam mesin parking kereta tu je

Siti Safiyyah said...

huiyoo canggih dah skang kan? hehe. dah lama tak singgah sini. entah sj ingat kat ss lg ke tak.. T_T

saiazuan said...

best gk klu melabur2 dlm emas ni.. :D

cool sabtuday gathering with bloggers http://eleventx.blogspot.com/2011/07/blogger-sports-carnival-2011-with.html

Raden said...

aku tak minat lngsung emas2 nie. sok suami aku belikan cincin kecik2 sudey..wat cukup syarat. yg penting cash money! haha

Solihin Zubir said...

weyh! mesin kaler kunin! kena sita ni! haha..

aliesha kirana said...

mak aih! kaya boleh la. letak mesin jual kereta pun dorg boleh. eheheh

ciknabil-a said...

wow! dunia makin maju! :D

AL AZRUL said...

mcm best je... kt Mlysia ada tak??? haha

-btw, tq sbb BW d blog sya.. header spider tu sy dh buang, sya tkar dgn header bru gmbar lain...tpi last2 biar ksong ja header tu...ha2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat