Monday, December 13, 2010

Rakyat Malaysia sanggup berhabis jutaan ringgit untuk hiburan?

update ~!!


Benarkah Rakyat Malaysia sanggup menhabiskan duit demi hiburan?


Lihatlah pada Statistik daripada FINAS yang menunjukkan kutipan kasar hasil daripada Tayangan filem di panggung wayang sekitar Malaysia. Antara yg mendapat jumlah kutipan tertinggi adalah filem Adnan sempit , RM7.66Juta. Di ikuti dengan KL Drift 2, RM5.67 Juta dan Lagenda Budak Setan, RM 4.28Juta..


Fuh..main juta2 je filem Malaysia Sejak kebelakangan ini. Hebat bukan? Jadi tidak hairan lah jika para remaja sekarang ini bercita-cita untuk menjadi Artis. Hal ini kerana pendapatan Artis tanah air sangat menguja kan.

Adnan sempit menerajui carta kutipan tertinggi.



Tidak di nafikan SJ juga pernah menjejak kan kaki di panggung wayang. Namun setelah di fikir2kan balik, tiada faedah pon menonton wayang nih.  Jika kita salurkan wang kita ke arah yang lebih baik bukankah lebih bermakna? Tepuk dada tanya lah diri sendiri. Lihat sahaja pada Statistik Tempat duduk di panggung wayang di Kuala lumpur sahaja menpunyai 24,219. Satu jumlah yang begitu banyak. Itu pon kadangkala terdengar rakan-rakan bersembang mengenai tiket wayang telah habis di jual. Klo korang bagi duit tiket tu kat Sj kan bagus..hehe boleh belanja makan Cendol ngan laksa..

Di Kuala Lumpur sahaja 24,219 tempat duduk di panggung wayang dengan 127 dewan tayangan


Sebanyak 106,009 jumlah tempat duduk di panggung wayang yg terdapat di malaysia.

Katakan lah 106,009  tempat duduk utk 1 tayangan, jika dalam sehari terdapat 5 kali tayangan?
Jumlah kapasiti penonton sebanyak 530,045 org. jika 1 tiket di jual dengan harga Rm 11.
  
satu jumlah yang banyak kan...

 "the ones that love us, never really leave us "

Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

1 comment:

~DeaLin~ Luv!! said...

best ke g pgung wayang~~
xpenah jejak kn kaki lagi ke sana..
*jimat duit~~;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat