Friday, January 21, 2011

Wajarkan Wanita bekerja di tempat Lelaki?

update ~!!

Wajarkah wanita bekerja di tempat lelaki ?? Bagi SJ, tidak wajar. ini adalah berdasarkan pemerhatian dan pengalaman SJ. 

Tahukah Anda bahawasanya SJ belajar mengenai engineering? tahu la kan..biasa la lelaki sejati la katekan..hahaha..

Nak cite sket la, dalam kelas SJ, ade 28 pelajar. 26 orang pelajar lelaki dan 2 orang pelajar PEREMPUAN. Nak habaq mai sket la, xmanis sebenarnya seorang gadis bekerja di tempat lelaki dan bekerja di kawasan ramai lelaki. Hal ini kerana perempuan di anugerahkan sifat kelembutan dan sifat sabar. Jadi apabila mereka lembut, kerja2 kasar ini mereka tidak dapat lakukan. Jika dapat pon cuma sekadar melepaskan batuk di tangga ataupon kerja tersebut masih tidak sempurna.

selain itu, terdapat beberapa buah negara yang melantik kaum wanita sebagai Perdana Menteri. Contohnya, Filipina- gloria makapagal aroyo (klo x silap SJ la.) Apabila wanita di lantik untuk menjadi pemimpin, negara menjadi tidak sempurna. Hal ini kerana wanita seringkali bertindak mengikut perasaan. Ada hari2 tertentu mereka akan sering melenting (datang bulan) walaupon terdapat masalah yang kecil dan remeh. Ada juga wanita di lantik menjadi hakim. Dari segi pangkat dan kelayakan memang mereka layak. Tetapi adakah mereka dapat bertindak dengan adil jika mereka dalam keadaan tidak suci?
 
Tidak semua kerja lelaki di dunia ini dapat di lakukan oleh perempuan dan tidak semua kerja perempuan dapat di lakukan oleh lelaki.  Tetapi, jika kerja tersebut mmg wajar di lakukan oleh pihak lelaki, maka biarkan lah. Jangan masuk campur dan bertindak seperti heroin. Tidak hairan la jika Kuasa Menjatuhkan Talak di berikan kepada si Suami. 

Sekadar berpendapat.. Jika ada ketidakpuasan hati atau pon mahu melontarkan pendapat, Sila komen dengan cara berhemah ^_^....

"the ones that love us, never really leave us "

Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

10 comments:

naulofah said...

hehe..ni mesti ade isu..huhu..another reason why i dont choose this path..hihi..being in medicine field lebih terasa kewanitaan..hihi..no komen about this issue sbb mama ufah rasa betulla tuh..

Anisa Hang Tuah said...

saya suke berkerja tempat yg ade lelaki
senang nak mencuci mateee
ngahahhaa

Anonymous said...

byangkan pempuan tolak aircraft,pastu bukak prop tu..ish2. klau keta bleh lg tp aircraft maybe bg lelaki je laaa.

IMANSHAH said...

salam..bukan makapagal..MACAPAGAl..bukan perdana menteri filipina..Presiden Filipina

░♥si lampu neon♥░ said...

bukan semua benda wanita tak boleh buat..tgk keinginan, passion dia ..dia mesti boleh punyer

Check it out Entri Paling Best !
# Cinnabon Rolls, Roti Paling Sedap Di Dunia#
# Keputusan Sekolah Berasrama Penuh Tingkatan 4, 2011#
# Suntik Tattoo Dalam Mata !! #
# Awek Pakai Magic Cup Kencing Berdiri ? #

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam ... Kami Datang Ziarah Blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

EEEMMMMM rasanya khalifah muka bumi adalah dari kaum lelaki....

ketua rumah tangga adalah seorang lelaki...

yang mewalikan wanita juga adalah golongan lelaki...

imam pada makmum wanita adalah lelaki.....

senydream said...

yup..mmg btoi kadang2 mmg sesuatu pkerjaan tu xseswai buat pmpuan n x seswai bt lelaki kan..xsume bende kedua2 jantina bleh buat kan..

ferra ferro said...

setuju ! tapi tak boleh gak cakap pompuan x boleh buat keja lelaki .
tengok situasi la . =D

khairunnisa ♥ said...

ttg datang bulan tu macam betul je.. tapi setiap orang lain lain effect dia.. dan ada yang normal je ^__^

ye, SJ..nisa setuju. memang perempuan suka something yang mencabar. tapi setiap apa dia buat ada limitnya juga ^__^

Solihin Zubir said...

kdg2 kalau pompuan kerja tempa lelaki, diorg mudah besar kepala.. upsss.. jgn mara ye cik pompuan.. eheheh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat