Sunday, March 13, 2011

Jepun akan hancur.

update ~!!

Pagi tadi, aku tgk berita... ade cerita mengenai loji nuklear di jepun ranap akibat terkena bencana tsunami.  Terdahulu, Hiroshima dan Nagasaki di bom dengan bom atom. Kali ini, logi nuklear pulak musnah. Rakyat di Jepun terdedah kepada kesan radiasi. Ya Allah.. selamatkanlah sahabat2 aku yang berada di jepun. Huru-hara semakin teruk, sebelum ini, pemberontakan di mesir, kemudian di ikuti pula ngan Libya. Seterusnya gempa bumi di Christchurh.

Dunia semakin uzur. cepat2 kita kumpul bekalan ke Sana. Ini adalah bala ataupon peringatan? fikir2kan...


"the ones that love us, never really leave us "
Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

21 comments:

Fuza Marquis said...

heyya!
ni first time I datang sini.
datangla blog I jugak! ehehi
*InsyaALLAH kita selamat (:

sunflower n cinderella moden said...

semoga Malaysia selamat..

IMANSHAH said...

Afala Ta'qilun??

ibuintan said...

musibah yang Allah turunkan mungkin ada hikmahnya

semoga kita semua di jauhi dari bncana seperti itu

Amanie Ashraff said...

x berani nak komen lebih samaada nie bala atau peringatan atau ujian. cuma doakan mereka d sana dan kita sendiri sediakan bekalan sebelum terlambat :)

Sunah Mohammad said...

Allah...dunia hampir kiamat...

ChyChy Rahmad said...

ini adalah ingatan pada kite..
apepon,dunia semakin uzur dan tidak selamat...
harap same2 lah kite perbanyakkan amalan dan bekalan akhrawi...

senyumSOYA said...

muhasabah diri balik...
apa yang berlaku adalah dari kelalaian manusia itu sendiri..
wallahualam~

sunflower n cinderella moden.. said...

jeihan..sunflower nak buat iklan..jom2..
dtg blog hehe..dah tag untuk contest..jom..kite join ramai2..

Sery Suryani said...

takut pun ada..

AdiSuda said...

selagi hidup kita berlandaska Islam..insyaAllah..sudah mencukupi

PeAcemakEr said...

InnaliLLahiwainnailaihiraji'un..
seTiap pEw yg bErlaku mesTy ade hKmah dyE..sTerusnya bLh djAdikan pgAjaran buaT kTe sumE yG mAsih hdUp ny,,..

puanbee said...

betul tu cepat2 lah bersipa untuk ke sana..

mas2ra said...

hakikatnya satu dunia mmg akan hancur. tunggu masa jer. harap2 la sempat kumpul bekalan untuk akhirat.
insyaallah.

Solihin Zubir said...

abisla kalau loji nuklear meletup..
smoga kita semua dilindungi drp malapetaka..

ana said...

cikgu mukhriz (cikgu tusyen) pernah berkata, tahun 2012 adalah tahun dimana letupan api matahari akan meningkat atau kuat.. Disebabkan itu cuaca di bumi tak menentu.. Jadi kemungkinan tahun 2012 akan berlaku pelbagai perkara bencana alam.. semoge Malaysia tak terlibat.. dan kite sume selamat.. di mana kita, di situ ade Allah.. insya-Allah~

dhiera said...

semoga kite dijauh kan dan rakan-rakan di jepun selamat~

putri noor syamimi said...

tula pasal!
loji nuklear kat fukushima tuh memang menakutkan..
takut terjadi letupan nuklear satu hal..
yg kedua radiation tuh..
boleh bagi mutation dan kecacatan kekal sepanjang generasi!!

zool said...

Itu lah tanda-tanda hari semakin dekat. adakah kita mampu menghadapinya?? Wallahualam

FD said...

jepun, pakar dlm teknologi nuklear selama 60 tahun pun leh jatuh.. diorang kne gunakan acid boric dan air laut dan turunkan tekanan dlm loji itu....

kalau nak buat loji nuklear, kawasan beradius 60 km kne kosongkan.. T_T

NuRuL HoNeY said...

subhanallah..Ya Allah, selmatkanlah negara jepun..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat