Thursday, March 10, 2011

Pakcik kordi dan kambing beliau

update ~!!

Sok malam, aku kene ganti kelas BM untuk budak PMR. haish.. serabut tol. nk ngajar amende nih..?? aku rasa cam nk suruh depa buat karangan. Tapi x tau la budak PMR ni soalan die camne, brapa patah perkataan pulak.. adoi... serabut2...

Apa2 pon, kita layan cite lawak Pakcik kordi dan kambing beliau!


Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala biri-biri.

Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?

PakcikKordi : Boleh aje...

Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?

PakcikKordi : Yang mana, yang putih atau yang hitam?"

Pemuda : Yang putih.

PakcikKordi : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.

Pemuda : Yang hitam?

PakcikKordi : Yang hitam pun sama...

Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?

PakcikKordi : Yang mana, yang putih atau yang hitam?

Pemuda : Yang putih?

PakcikKordi : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.

PemudaKordi : Dan yang hitam?

PakcikKordi : Yang hitam pun sama...

Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?

PakcikKordi : Yang mana, yang putih atau yang hitam?

Pemuda : Yang putih?

PakcikKordi : Aaa....yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun.

Pemuda : Dan yang hitam?

PakcikKordi : Yang hitam pun sama...

Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?

PakcikKordi : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punye.

Pemuda : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa punye?

PakcikKordi : Yang hitam pun sama.....

hahaks.. Boleh buat lawak slamber plak Pakcik Kordi nih...x bleh blah tol.. mujur la pemuda tu layan jugak.. klo die x layan pakcik kordi tuh, agak2, mmg makan penampo bersama bulu kambing biri2 beliau!


Sumber: KahKahKah
"the ones that love us, never really leave us "

Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

5 comments:

putri noor syamimi said...

sengal punye pakcik kordi!
adehh..sakit perot!! xDD

SJ jadi cikgu tusyen eik? :)

A.s.t.i.n.a said...

Makcik Kordi pasti meriah kehidupannye... haha

Solihin Zubir said...

hahaha.. dah mcm pak pandir plak mental pak cik kordi ni..

Amanie Ashraff said...

hakhakhak pakcik kordi sengaja nak panjangkan cite. kui3

naulofah said...

nape mama ufah tak cam tak paham lawak nih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat