Wednesday, March 16, 2011

Wajarkah Datuk Lee Chong Wei menerima habuan RM100,000

update ~!!

Semua org tahu Chong Wei tampil bergaya apabila menjinakkan musuh tradisinya dari China, Lin Dan 21-17, 21-17 dalam tempoh 52 minit pada Kejohanan Badminton Seluruh England awal pagi Isnin lalu..


Hasil kemenangan tersebut, beliau telah di berikan RM100,000 Unit Amanah Saham Permodalan Nasional Berhad (PNB) daripada kerajaan Malaysia atas kejayaannya itu.

Banyak tu, RM100,000..Aku pon nk klo dapat anugerah macam tuh, tapi wajarkah beliau di anugerahkan macam tu? erk... aku rasa cam keterlaluan la pulak. sbb menang All England pon dah dapat berpuluh ribu us dolar, pastu balik sini ni dapat lagi.

Kaya kan jadi atlit negara. Main cantik2, menang 2 ,3 kali terus dapat datuk, wah.. syoknya... aku rasa sket lagi, azizulhasni awang mungkin dapat datuk. hmmm...

Sebenarnya aku masih x paham apa rasionalnya kerajaan memberikan ganjaran byk2 camtu...Apa pendapat anda??? haaa... komen2 ler

"the ones that love us, never really leave us "
Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

7 comments:

fRaMe+LenSeS said...

atlet terlalu disogokkan dengan duit. main kerana duit la.. pasai tu atlet kita tak terer kat luar kebanyakannya..

yaya said...

salam..bg sy..ianya tk brapa nak wajar lah bg duit bnyk2 kt Chong Wei tu..sbb dye pun dah byk dpt duit..
duit rm100 000 bnyk lg bley buat tuk pmbangunan luar bandar..
or apa2 yg berfaedah...just pndpt dri sy..

*47!k@# said...

err,,pg2 wt isu hangat..huu~just nk bg pendpt..btol atau x tu xtau la kan..psal rm100,000 tu xnk ckp pelah kan..tp psal dato' tu kerajaan bg sbb dh harumkan nama negara ke peringkat antarabangsa..pastu nak ckp psal "kaya kan jd atlit negara.main cantik2,menang 2,3kali terus dpt datuk.."tu hasil titik peluh dy..jd atlit negara ni sme la cm stu pekerjaan..tugas dy wt latihan byk2 pastu lwn..dh menang memng ptut la dpt gnjaran..lau latihan setakat gitu2 je memng xdpt lah kemenangan tu..kire berbaloi la dy dpt gnjrn lps pe yg dy usahakan..dri dy bertahun2 berlatih tp xmenang,xdpt pe2 lg kesian..penat je yg dpt..dy bukn dok rileks utk menang..usaha n semangat dy tu yg penting..cmne plak kes shah rukh han dpt gelaran dato' oleh kerajaan malaysia??lg pelik kn??xde kne mngena..just pendpt sy~peace no war:)

kiera'sakura said...

myb sbg pembakar smgt,,, tue pndpt aku lah..

klu ikut alamat chemor tp aku dok chepor....

Myaby said...

rasanya patot kot

hasil penat lelah die harumkan nama negara.

hehe

Cutiesifa said...

saya setuju dgn habuan yang diberi pada semua atlit kita..memang bagi kita banyak duit tu, tapi itu semua kira pulangan bagi mereka yg telah berusaha untuk menang dan seterusnya menaikkan nama negara di persada dunia..
sya setuju dgn perkara nie sbb sy pernah praktikal di ISN dan melihat sendiri kesungguhan dan pengorbanan mereka untuk jadi atlit..bila bersama dgn mereka baru kita tahu betapa susahnya mereka nak capai satu2 tahap dlm sukan yang mereka ceburi..

p/s:maaf menyampuk tetiba..suka pulak baca blog nie :)

azureEn said...

maybe untuk naekkan semangat atlet2 laen plak! sape tanak kan duet berkepuk2? Mesia dpt name kite dpt duet lah. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat