Wednesday, March 16, 2011

Krisis nuklear makin buruk

update ~!!

Di kebanyakan bandar, penduduk yang bimbang, menyerbu pasar raya untuk membeli bekalan makanan dan air, menyebabkan kerajaan memberi amaran tindakan mereka boleh menjejaskan usaha menghantar bantuan ke kawasan yang musnah akibat gempa bumi dan tsunami.

Namun, penduduk Tokyo memenuhi kereta api untuk ke pasar raya bagi mendapatkan bekalan topeng muka dan bekalan kecemasan sebagai persiapan menghadapi kemungkinan radiasi merebak ke wilayah mereka.

Aku rasa simpati pula ngan rakyat jepun.. hmm.. harap2 kawan2 aku kat sana sumanya ok. Ada sorg kawan aku blajar di tokyo. Alhamdulillah, rakan2 di sana ckp, ketika kejadian, dia keluar dengan geng Tabligh. Ade jugak yg cakap, media di Malaysia je yang lebih2. Padahal sumanya ok kat sana.. tak taw la betol ke x...huhuhu..

 Loji meletup!!!... manusia menjadi takut dengan ciptaan mereka sendiri.


Tinggal dalam keadaan kesejukan dan ketakutan.

Mereka benar2 di uji, tetapi adakah org yg melihat kejadian ini benar2 mengambil pengajaran? nak tunggu berada dalam situasi tersebut baru nk bertaubat? erk.. nauzubillah..


"the ones that love us, never really leave us "

Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

9 comments:

Miza Yusof said...

speechless. ujian daripaNYA.


*SJ dok langkawi ka. kat mana ? adeh ! tkpa len kali miza pi jalan-jalan lagi katsana.

apezs shah said...

salam

hope semua baek2 kan
risau la asenya..

Amanie Ashraff said...

malas nak cakap tp mmg betul pun kadang2. kena kat diri sendiri baru sedar. kalau pd org lain mmg akan insaf tp kejap jek. then lupa semula

Anati Soki said...

kesian diorng

naulofah said...

mudah2an kita dilindungi allah selalu...

~ Miss PIJAOSIX~ said...

betol tu..harap2 semuanya baik2 sahaje..kesian laa..

Citarasa Rinduan said...

bab media yang lebih2 ayu setuju..
sebab banyak kali menteri dah pesan..jgn suka warkan2 berita yang palsu..lagi2 tang radioaktif dari nuklear..
tunggu hingga kementerian keluarkan amaran bukan dari pihak yang bukan2

ayu mendoakan sahabat shah selamat..amin

Wan Azim said...

setuju ngn pendapat anda

Yad_Medai said...

mudahan2x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat