Monday, July 25, 2011

Perancangan Ramadan




Tinggal beberapa hari saja lagi, bulan ramadan akan tiba. Ramai yang dah membeli baju raya. Ade yang dah mula membuat kuih raya. Para peniaga bazar ramadan pula mesti sibuk mendapatkan tender untuk tapak berniaga. Budak-budak sekolah sibuk memikirkan tiket untuk balik ke kampung halaman. Kanak-kanak pula sibuk mencari bunga api dan mercun untuk bermain ketika ramadan nanti. 

Jika kita boleh sibuk dengan persiapan berhari raya, mengapa kita tidak sibuk dengan persiapan untuk menyambut ramadan? Bagaimana dengan perancangan untuk amalan ibadah kita ketika ramadan? Sudah tentu usaha untuk merebut ganjaran pahala perlu di lipat gandakan. 

Ayuh sama-sama kita mulakan perancangan untuk menyambut ramadan. Sediakan niat dan matlamat masing-masing. Kawan-kawan aku semuanya sudah memasang niat untuk khatam Al-quran, qiamullail, tadarus, tarawih, bersedekah dan berzakat fitrah. Anda pula bagaimana? *takkan nak letakkan gambar hot di facebook je... huhu....

| Ahlan wa sahlan ya Ramadan |
Kehadiranmu di nanti penuh debaran. Semoga hari-harimu dapat kami penuhi dengan amalan, mengutip pahala untuk bekalan dan mensyukuri nikmat yang Allah kurniakan. 
Mabruk Ya Ramadan !!


"the ones that love us, never really leave us "

Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

7 comments:

saya bukan tomato said...

selamat menyambut ramadan tooo ^^

sama2 tingkatkan amalan ye :)

Tuan Hijau said...

selamat menyambut ramadhan jugak bro...

naqiah said...

selamat berpuasa.. :)

Anonymous said...

As Salam,

harap Ramadhan ini bukan yang terakhir..insya-allah.

amna said...

Sesiapa yang berpuasa pada bulan Ramadan kerana iman dan ikhlas mengharapkan pahala dari Allah, maka dosanya yang lalu akan diampun oleh Allah.” (HR Bukhari)

Allah Maha Kaya :')

Ujang9897 said...

pasti akan rindu di bulan ramadhan..tq mengingatkan

ViSiTmE@FaTiN CoRnEr said...

semoga kejadiran ramadhan membawa 1001 rahmat..aminn..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat