Sunday, December 26, 2010

Dajjal Part 3 (last)

update ~!!


Dajjal di beri peluang oleh Allah SWT utk menguji umat ini. Oleh sebab itu, Allah telah memberi beberapa kemampuan yang luar biasa. Antaranya :


  1. Segala kesenangan hidup akan ada bersama dengannya. Benda-benda beku akan mematuhinya. Sebelum Kedatangan Dajjal, Dunia islam akan di uji dahulu oleh Allah dengan kemarau panjang selama 3 tahun berturut-turut.
  2. Pada tahun pertama, Hujan akan kurang 1/3 dari biasa dan pada tahun kedua, akan berkurangan 2/3 dari biasa dan tahun ketiga, hujan tidak akan turun langsung. Umat akan di landa kebuluran dan kekeringan. Pada saat itu, dajjal akan muncul membawa hujan. MasyaAllah!! ..maka daerah mana yang percaya Dajjal itu tuhan, ia akan berkaya pada awan, "hujanlah kamu di daerah ini!" Lalu hujan pon turunlah dan bumi menjadi subur. Pada daerah yang tidak mahu bersekutu dengan dajjal,mereka akan tetap berada dalam kebuluran dan kesusahan. 
  3. Kepantasan perjalanan. Mampu pergi ke merata tempat pada masa yang singkat. Kami bertanya, "wahai Rasulullah, Bagaimana kepantasan perjalanannya di atas muka bumi ini?" Nabi menjawab; " Kepantasan perjalanannya adalah seperti kepantasan " Al-Ghaist" (hujan atau awan) yang di pukul oleh angin yang kencang" -HR Muslim.
  4. Negeri-negeri yang tidak dapat dimasukinya adalah MAKKAH AL-MUKARRAMAH DAN MADINAH AL-MUNAWWARAH. 
  5. Bantuan syaitan-syaitan utk memperkukuhkan kedudukannya. Syaitan juga akan bertungkus-lumus membantu dajjal. dan itu la masa terbaik utk menyesatkan lebih ramai cucu-cicit Nabi Adam AS.
Wallauhu`lam. Dipetik dari falah_rynox99@yahoo.com




 "the ones that love us, never really leave us "

Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat