Sunday, March 6, 2011

Cacing dengan Arak

update ~!!

Suatu pagi yang indah kat sebuah sekolah rendah, seorang guru yang begitu dedikasi mengajar anak2 muridnya tentang betapa bahayanya minuman keras kepada mereka. 

Sebelum memulakan mata pelajarannya pada hari itu dia telah mengambil 2 ekor cacing yang hidup, sebagai sampel kehidupan dan dua gelas minuman yang masing2 berisi dengan air mineral dan arak..

“Cuba perhatikan murid2.. lihat bagaimana saya akan memasukkan cacing ini kedalam gelas, perhatikan betul2. Cacing yang sebelah kanan saya, akan saya masukkan ke dalam air mineral manakala cacing yang sebelah kiri saya akan masukkan ke dalam arak. Perhatikan betul2.”

Semua mata tertumpu pada kedua2 ekor cacing itu.

Seperti dijangkakan, cacing yang berada dalam gelas yang berisi air mineral itu berenang2 di dasar gelas, manakala cacing yang berada di dalam arak menggeletek lalu mati. Si cikgu tersenyum lebar, apabila melihat anak2 muridnya memberikan sepenuh tumpuan pada ujikajinya.

“Baiklah murid2, apa yang kamu dapat belajar dari ujikaji yang cikgu tunjukkan sebentar tadi??”

Dengan penuh yakin anak2 muridnya menjawab,

" UNTUK MENGELAKKAN KECACINGAN...MINUMLAH ARAK…"

 Minum arak berdosa taw!! 


"the ones that love us, never really leave us "
Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

19 comments:

putri noor syamimi said...

pernah baca!
AHAHAHA.
budak2 pandai buat conclusion~ :P

♥ Ana Joe ♥ said...

sudahh...salah fakta dah cikgu ni bagi..keh3

gigiAriEma said...

hahaha. ank2 murid cikgu tu sgt pandai.. haha

sissyira said...

salam

cikgu tu kafir kot..huhu

senyumSOYA said...

gelak guling2 jatoh katil!

hehhehe...bdak2~

IMANSHAH said...

bunuh je cacing tu

Syazwana said...

ahahahaha
lawak lah pulok kan
hehehe

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

hahaha....mcm2....

siti habsah said...

hahaha... adeyhhh,,,, silap paham berada di situ.....

AdyBudika said...

ahahahhhaa..anak murid yang SENGAL!!!

oshin said...

ngok ngek punya murid murid , lain yang nak diajar lain yang difahamnya, Miiahahahaha

Miss Ran said...

murid sengal haha

ibuintan said...

aduh.. silap ujikaji ni

aiSyah (", said...

aiyak~malula.sgt berterabur vbl0g tu,,huhu

pandai budak2 pk kn..hik2 :)

ch!natsu said...

he student skang.. otak pndai sgguh.. hehe~

AdyBudika said...

laaa..baru perasan shah..sorry2..ingatkan dahj follow semua kbu..errrr

oshin said...

amek p men jauh jauh ! http://oshinlove.blogspot.com/2011/03/contest-jangan-pandang-camera.html

Amanie Ashraff said...

hahaha budak2. jujur kasi pendapat :)

Solihin Zubir said...

hahaha.. sengal!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat