Friday, December 24, 2010

Gaji isteri lebih tinggi antara punca penceraian?

update ~!! 


Semenjak kebelakangan ini, Muka depan akhbar2 tempatan banyak memaparkan kes-kes penceraian. Tidak ketinggalan juga di corong-corong radio, topik penceraian adalah antara yang menjadi perbualan dan perbincangan DJ radio.


Mengapakah hal ini terjadi? adakah kerana tidak cukup ilmu ttg Agama ataupon tersilap memilih pasangan hidup? atau Gaji isteri lebih tinggi dari suami?


Pelik kan.. sebelum berkahwin yakni saat manis bercinta, pijak semut pon susah nak mati, tp setelah berkahwin di pijak-pijak isteri dan anak-anak. Salah siapa? adakah kerana terpengaruh dengan cerita para artis (artis adalah golongan yang plg byk bercerai). Sedih SJ melihat masyarakat sekarang. 
Menyarung cincin tanda ikatan sah suami Isteri -sekadar gambar hiasan-




Anak-anak yang menjadi mangsa kes penceraian tersebut. Mereka tidak mendapat kasih syg sepenuhnya. Jadi kepada Para pengunjung blog Sj nih, buka minda, fikir-fikirkan dan kepada pasangan yang tlh berkahwin,semoga berbahagia. Kepada yang belum kawin, belajar2 la menjaga hati pasangan anda.


"the ones that love us, never really leave us "

Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

1 comment:

Ain Zulaikha said...

ini semua sebab perempuan rasa diri dia paling tinggi, so jadi queen kontrol, otomatik jadi ketua rumah.. sampai laki dia bencik.. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat