Tuesday, December 28, 2010

Kesian Cikgu mengajar budak kecik~

update ~!! 




cite ini agak sedih jugak la..tp lawak pon ade..hahha.. kesian Cikgu ni,penat ngajar,tp anak murid xphm2 lagi...cam tu la kita mase berada di alam persekolahan. kan kan kan.. hahha...


jom kita hayati cerita ini..



Ada seorang cikgu tadika yang tak percaya wujudnya Tuhan.  Dia pun berfikir bagaimana hendak mempengaruhi kanak-kanak di tadika  tersebut supaya tak percaya wujudnya Tuhan. Tiba-tiba, dia mendapat satu  akal...


Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen ini?
Murid-murid : Nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ada kan?
Murid-murid : Ada cikgu.


Kemudian guru tadika tadi memasukkan pen itu ke dalam poket dia dan kemudian bertanya lagi..


Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen?
Murid-murid : Tak nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ada tak?
Murid-murid : Tak ada cikgu.
Guru tadika : Anak-anak nampak Tuhan tak?
Murid-murid : Tak nampak cikgu.
Guru tadika : Tuhan ada tak?
Murid-murid : Tak ada cikgu.


Guru  tadika itu sangat gembira kerana tujuannya untuk mempengaruhi  kanak-kanak itu berjaya. Tetapi.. dalam kumpulan kanak-kanak itu ada  seorang budak yang pintar yang bernama Amin lalu dia pun mengangkat  tangan...


Amin : Cikgu, boleh saya cakap sesuatu?
Guru tadika : Boleh, mari ke depan.
Amin : Kawan-kawan nampak cikgu tak?
Murid-murid : Nampak.
Amin : Cikgu ada kan?
Murid-murid : Ada.
Amin : Kawan-kawan nampak otak cikgu tak?
Murid-murid : Tak nampak.
Amin: Cikgu ada otak tak?
Murid-murid : Tak ada.


kesian kan..hahha..aku nk gelak jugak wpon kesian~ 


Ade org tag kat FB..Sj copy je..



"the ones that love us, never really leave us "
Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

15 comments:

putERi-kAtEk said...

wahahahahahaha....lawak gila...teringat time darjah 1 dulu....teacher suruh ikut apa yg dia ckp...


teacher: elephant!!!.
student: elephant....

teacher: elephant.!!!
student: elephant...

teacher: again....
student: again....

Anisa Hang Tuah said...

hahahaha
kureng asam punye anak murid

cikgu tade otak

huauhuuahuaa

Afiefah Safieni said...

hahahahaha..
pandai betul budak tu..
amik kau cikgu.!!!

Iznie said...

hahah..brilliant pnye budak! pdn muka cikgu tu...heheh
ske2....

mummysyafie said...

hahaha...amin budak bijak.

syira aka sepatu hijau said...

salam

huhuhu :)

Siti Safiyyah said...

nak jadi cikgu jangan ajar mende sesat..haha

p/s: cepatlah buat entry tu pastu terus submit kat bpm..tarikh tutup bulan depan.. :)

THE LEKAT LEKIT STORY said...

anak sapa la tu kan??? mesti kecik2 mak dia bg makan kismis. memang bijak

khairunnisa ♥ said...

haha -__- kesian cikgu ;)

khairunnisa ♥ said...

haha -__- kesian cikgu ;)

miss sadiq! said...

hahaaha!
genius budak tu! ^_^

remySunbae said...

hahahahaha...sengal

farahd101 said...

ahahahahahha!!!
cian cikgu tu
cikgu,saya simpati.
cian cikgu xdew 'otak'

Norhamizah Abu Seman said...

hahahha..
kn dh terkena cikgu tu...
padan muka...
hahahhaha..
=P

~DeaLin~ Luv!! said...

hahahaha..
bijak~~
ngee!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat