Monday, February 21, 2011

Beronok2 di tepi Pantai.

update ~!!


Sabtu lepas, ade member aku ajak p tangkap beronok. Beronok tu amende weih?? "Ala, mentimun laut..dia macam gamat sikit."
"isk2, betoi ka nih? hampa kelentong aku apa??"
"betoi habaq hang!"
"benda tu benatang ke tumbuhan?"
"binatang.."
"hohh!, Heran...ade jugak nama beronok"


 Ini dia, beronok yang di tangkap dalam laut yang berselut. hahaha..

Tooodiaa! mai seguni habaq hang... seguni beronok!!!
Mesti nak tgk beronok dari dekat kan..haaa..penat jugak nk zoom DSLR aku nih....
hehehe... comel btol beronok ni

 Comel kan...kan... gebu2 gitu.. hahhaha..

 eeiii...lembek2,, bila picit, kuar air beliau!!...hahahha... exited nih.

Beronok ni cuba utk melarikan diri. huh.. x dapat la cheq! jauh lagi kot laut tuh... 

 
Brader ni nama Khairun. panggil abg ke`on. Dia tangkap seguni.
Guni depan dia tuh, dia la yang tangkap, hebat! tgk dia renyih pon dah taw,hatinya girang.. dia cakap, minggu lepas Majalah 3 buat liputan mengenai beronok nih. huh.. rugi la aku x mai.. klo x, korang dah bleh nmpk aku depan TV.keh3...

 Orang ramai boleh datang utk menangkap beronok nih. Aku cuma sempat snap 1 gambar family yang tgh seronok menangkap beronok.. Lawa kan pemandangan matahari terbenam tuh... Sweet betoi.
Hari dah maghrib, aku kene balik siap2 utk solat.
Abg keon ajak p umah dia tgh hari esok. Dia nk buat makan2, menu utama "Kerabu Beronok"

Tapi klo korang nk taw, beronok tidak bertulang dan ia perlu di makan mentah2, xboleh di goreng atau di masak. Eiii..camne nk makan nih... hmmm...
xpa2, kita cuba dulu. bukan senang org nk offer makan free nih..hahaa...





"the ones that love us, never really leave us "
Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

16 comments:

albanaT said...

menarik!follow+link..arigato!

CikTomyam said...

eee...macam geli jaa.. xlalu lah nak mkn..baek mkn tomyam..huhu~

A.s.t.i.n.a said...

rasa mungkin mcm obor2 kot? kat swk mak salu wat mcm kerabu.. kenyal.... nak gigit pun susah//main telan2 sudey..

Emilia Emira said...

beronok?hoh first time dengar neh..^^,

.:padie_eyla:. said...

heheh! saye tgk kat mjlh tiga.! mase tgk tu blur blur sebab tak pernah tau. hak3! seronot nye dapat live!

naulofah said...

hehe..lembikk..tak suke..adik beradikk gamat..hee...

MrsAyie said...

Baiklah, pertama kali tengok dan dengar nama beronok ni. Gambar yang last tu cantik :)

Dr. Rodzila Rodi said...

kalau sorang SERONOK
kalau ramai BERONOK2..hehe
tapi apa bende tu?

AkUr0 Chan ^^, said...

br0n0k?ishk..ada ka?cm plik ja..geli aih..

kiera'sakura said...

blh mkn erk? tp sanggup ke nk mkn? hahaha

Anak Ulu Cheka said...

best ke...

boleh buat masak apa yek

raudhah said...

salam jiehan, eeiii, cam geli je kalu nak masuk anak tekak..

pssst, saya folo awk *417 =)

misznanarizal said...

sj!fevret i tuh!arghh!berkurun sudah x makan kerabu beronok..cuti bulan3 nnt sj bwk aina g cari beronok ok!kita wat kerabu bessssttt punya! =)

MAI-YU said...

nak buat apa dgn beronok tu??

putri noor syamimi said...

kuikuikui.
selalu guna beronok2 untuk 'jamak' kepada se-ronok. XD

tak sangka memang betul-betul wujud beronok. huhuhu

~DeaLin~ Luv!! said...

erkk!
heee....+_+"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat