Wednesday, June 8, 2011

Selamat pengantin baru!!


Selamat Pengantin baru buat semua pengantin baru di Malaysia. Aku ni masih bujang, tapi x avaible... hahahha... Cuma aku suka tengok pengantin yang berpakaian sopan macam gambar di bawah. Harap-harap, aku kawen nanti, Ade la butik yang nak sponsor aku. hahahhaa..

Sebenarnya, aku baru je balik kenduri kawen di kawan rumah aku, Memenuhi undangan walimatul urus adalah Wajib!.Tadi kali pertama aku pergi kenduri, menunay sup daging... sedap!

“Apabila salah seorang daripada kalian diundang untuk menghadiri jamuan makan, hendaklah ia memenuhi undangan tersebut. Jika tidak sedang berpuasa, hendaklah dia ikut makan, dan jika dia sedang berpuasa hendaklah dia turut serta mendoakan” 
[Hadis Riwayat Imam Muslim]

Bertutup itu lebih indah SINI

Majlis yang simple

بَارَكَ اللهُ لَكَ وَبَارَكَ عَلَيْكَ وَجَمَعَ بَيْنَكُمَا فِي خَيْرٍ
"Baarakallahu laka wa baarakaa 'alaiyka wa jama'a baiynakumaa fii khoir"
“Semoga Allah memberikan keberkahan kepadamu, memberikan keberkahan atasmu, dan menyatukan kamu berdua di dalam kebaikan.”

Wallahua`lam

"the ones that love us, never really leave us "


Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

7 comments:

KAMIHIDUP said...

simple je. :)

Raden said...

nk kawen jugek!!

azana said...

sj cam da pasang niat da ni nak kawen..hehehe

albanaT said...

comei!

barakallahulakuma wabarakah wa jamaa' bainakuma fil khair~

Amanie Ashraff said...

adess x boleh la tengok orang kahwin ni. rasa nak kahwin jugak :p

naulofah said...

nape saya sgt suke entry ini..=D good boy!! semoga berkat segalanya..

kiera'sakura said...

xdpt dtg kenduri kawen sbb kenduri time weekday..huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat