Wednesday, July 13, 2011

Kereta Ferrari Paling Kecil Di dunia.

Hebat sungguh otak manusia, boleh mencipta kereta ferrari yang sangat laju.. sehinggakan boleh mencecah 300km/j. laju gile... klo kat highway,  Perak ke KL sejam je dah bleh sampai... hahahha... kan kan...

Aku tanak cakap banyak pasal kereta ferrari ni, tapi aku nak kongsi kan gambar kereta ferrari paling kecil pernah di hasilkan. siap ade kunci lagi tu. Aku x sure la kereta ni boleh berfungsi ataw tidak... hahah...















Walaupun kita rasa kita ni la yang paling hebat, dapat mencipta kereta terkecil di dunia, tetapi kita perlu ingat, semua itu nikmat dan anugerah dari Allah yang Maha Esa. Dia yang maha berkuasa. Menciptakan langit dan bumi dengan sempurna. Sama-sama kita berfikir dan bermuhasabah diri kita ini.


"Dia yang telah menciptakan tujuh langit berlapis-lapis. Kamu sekali-kali tidak melihat pada ciptaan Tuhan Yang Maha Pemurah sesuatu yang tidak seimbang. Maka lihatlah berulang-ulang, adakah kamu lihat sesuatu yang tidak seimbang? Kemudian pandanglah sekali lagi, niscaya penglihatanmu akan kembali kepadamu dengan tidak menemukan sesuatu cacat dan penglihatanmu itu pun dalam keadaan payah." (Surah Al Mulk: 3-4)

"the ones that love us, never really leave us "

Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

12 comments:

Miscellaneous Smiles said...

nak keta tu

angah said...

terbek bro...

fRaMe+LenSeS said...

terhebat semuanya adalah dari ALLAH, kita rasa apa yang kita ada ni hebat? fikir balik, bukan kita, tapi ALLAH pinjamkan kepada kita. bukan untuk riak, tapi untuk kita sedar akan kebesaran kita. ;) nice la menda ni.. weee~~

saiazuan said...

dr 1 gmbar ke 1 gmbar aku wow..hahah ;D

Tanpa Nama said...

dah 2 sape plak nak naik keta kecik 2.hehe

- tanpa nama

shida anwar said...

berapa ringgit sebijik ni?

Nazihah@Jiha said...

waduh..smartnya,merah pula tu..=)

kiera'sakura said...

300km/j ? blh la kira pindah balik ipoh klu ade kete nie sebijik.. berulang alor setar-ipoh hari2.. weeeeeeeee~~ :D

NURUL NADIAH MAMAT said...

satu peringatan yang bagus...tq Shah....

tomato said...

tolong bagi tajmahal kete ni ;p

amna said...

walaupun boleh gerak, tapi kalau sekecil itu mesti tidak boleh dipandu kan.. sayang sekali~ huhu

NURUL NADIAH MAMAT said...

already enable right click...
boleh dah amik pic tue...
amik dr kwn fb...hee....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat