Tuesday, August 2, 2011

Menjana Pendapatan dengan blog.


Bila sebut je ttg blog, mesti ramai yang cakap, Budak ni famus, blog mantap, mesti dapat banyak duit kan...Ok. itu Adalah mentaliti orang ramai. Sebenarnya, bukan semua boleh dapat duit senang-senang je. Strategi dan teknik untuk mendapat duit dari blog juga penting. Aku masih lagi belajar tentang bagaimana menjana pendapatan melalui blog. Apa yang aku boleh buat adalah meletakkan Ruangan Pengiklanan. Setakat ini baru beberapa pihak telah berminat untuk meletak kan iklan di blog aku. Di ruangan itu la, dapat la serba sedikit menjana pendapatan selain Nuffnang.

Terdapat 1 blog yang mengajar blogger untuk menjana pendapatan. Gelarannya TITAN atau nama sebenarnya Ahmad Faizal. Banyak yang telah di kongsikan oleh beliau di blognya earncent.com. Beliau memang selalu dapat duit hasil daripada berblog. Ini kerana teknik beliau dalam penjanaan wang adalah sangat berkesan. Klo x percaya, selak la entri lama-lama kat blog die tuh earncent.com. Kebanyakan semuanya tetang teknik menjana pendapatan serta di sertakan bukti2 yang die dapat.

Rangkin alexa die tinggi betol, 138,117 dalam dunia..Aku pon tak mampu lagi untuk mencecah angka tersebut. Tetapi hasil dari nasihat beliau dan rakan2 blogger yang lain. Ranking blog aku kian meningkat. Sekarang baru 457,094. nampak tak perbezaan jurang yang sangat ketara.... ! dush3... teruk tol aku ni, Its ok, aku akan cuba mendekatkan jurang serta memintas ranking alexa die....!! yeahhh!... hahaha

Pendapat aku mengenai blog Earncent.com.



  • Main page blog die kene tukar. Jadikan banyak entri dalam 1 page. Ini adalah contoh aku amik dari affanruslan.com. Tampak lebih kemas dan teratur. Aku suka design blog yang macam ni. *1 hari nanti aku akan buat macam ni jugak.


  • Blog earncent.com ni dah ok. Cuma kene tukar background putih. Sebab klo warna gelap, blog akan lambat loading. Ni aku telah snapshot screen. tulisan tak berapa nak nampak. Itu pon kelajuan internet aku di tahap sederhana. Klo laju mungkin akan nampak tulisan tu. *blog aku pon slalu jadi macam ni.
  • Lagi 1, ade ruangan kosong di sebelah kanan blog die. Bagi pendapat aku, elok la di penuhkan di kawasan yang kosong tu. tetapi susun dengan kemas la. Jangan letak yang bukan2 pulak. nanti berat pulak blog tu nak loading.
    Aku rasa cukup setakat tu je aku komen blog die. Entri semua dah mantap. Info pon banyak. Teruskan usaha anda Cik Titan aka Ahmad faizal. Klo ade tips2 menjana pendapatan jangan lupa untuk kongsi dengan aku. Boleh kumpul untuk aku kahwin nanti... hahahha... Ok jom grab ilmu menjana pendapatan dari blog die di Earncent.com.                              | Salam Ramadhan |

    "the ones that love us, never really leave us "
    Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

    3 comments:

    eton said...

    waa.. ni memang btl nak kumpul duit raya ke duit kawin en abg uii.. hehehe

    Unknown said...

    slm ramadhan..

    waaa skrng pki nuff je.. xprnh cashout lg

    titan said...

    ok. terima kasih sebab buat review ini. Menarik juga. Terima kasih juga sebab selalu melawat blog earncent tu. Harap dapat membantu apa-apa yang patut. :)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
     

    Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
    Design with love by CikBulat