Saturday, April 30, 2011

Harga Tambang ETS yang Terbaru.


Aku pernah jugak naik ETS ni. Best, laju dan rasa macam negara aku  ni makin maju. Nak tau ETS tu apa? Klik  SINI


 Pic ni aku amik dari blog lama aku.

Semalam, aku pergi ambil kakak aku di Batu Gajah, die naik ETS dari KL SENTRAL pada jam 9.30 PM, dan sampai ke Batu Gajah pada jam 11.25 PM. Laju kan... hehehe.. Tapi akak aku cakap, harga tiket dijual pada harga RM29.00. Die cakap, harga ini akan naik mulai 1 Mei.

Harga tiket seperti berikut : 
  • Silver (RM25)
  • Gold (RM35) 
  • Platinum (RM45)
Alahai, ETS pon nak naik harga ke? bukan guna minyak pon sebab di janakan oleh kuasa Elektrik. Pelik kan.. kan.. "Rakyat di utamakan"  (tangan di bahu, mata ke atas.)


Mujur ada diskaun sebanyak  20% dan 75% kepada lima golongan iaitu :-
  1. Pesara kerajaan.
  2. Warga emas. 
  3. Orang kelainan upaya.
  4. Kakitangan KTMB 
  5. Pelajar.
Huhhh... lega sikit ade diskaun. Tapi ada syarat-syaratnya...Lima golongan tersebut perlu menunjukkan benda ni :-
  1. Mykad. 
  2. Kad pelajar 
  3. Kad persaraan
Sapa yang takut naik bas, boleh la naik ETS nih... hehehe... best2!! jom... Aku nak g main boling ngan Family aku.. hahahha.. Jatuh ke longkang la jawabnyaaaaa !!


Tolong undi aku bleh takkk~
Klik gambar di atas dan undi.

Log in dulu. kemudian isikan verification kemudian Vote..


"the ones that love us, never really leave us "

Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

7 comments:

Qaseh Dalia said...

MAHEINYE

Unknown said...

ape plak beza tiket silver,gold ngn platinum tu??

IMANSHAH said...

ok lah tu..letrik pun mahal beb

fRaMe+LenSeS said...

mahai sgt.. harga tiket tu nadh leh balik Penang wohh..

cikdekja said...

sj. yang kad pelajar tuh matrik kad tuh ke? ke kad yang kita kena beli dekat ktm tu? sebab dulu, masa memula naik ktm (bukan ets), nk guna la student card. bg la kad matrik tuh. tapi orang tuh kata kena kad yang ktm punya. camna nk buat kad tuh eh? huu.

amna said...

apa beza di antara gold, silver premium tu? teringin nak naik jugak~

Solihin Zubir said...

lama x naik ETS..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat