Tuesday, April 12, 2011

Ferrari 360 Jadi Limousin


Ferrari 360 Jadi Limousin

Analogi yang mudah aku nk gunakan, sebuah engine Perodua viva 1.0 , diletakkan pada kereta Perodua Alza. Agak2 kereta Perodua Alza ni boleh pegi laju x? mesti la x bolehkan, sebab kuasa enginnya kecil. Contoh kereta yang mempunya engin kecil, tetapi badan nya besar, Toyota unser. Dengan kapasiti sebuah engine 1.8, dia nk bawak bodu kereta yang  besar di tambah pula dengan muatan yang penuh, agak2 kereta ni mampu x memecut dengan mudah? Bagi aku la, nak pecut tu boleh la, tapi minyak die tu, bagaikan mencurah2 ke ladang gandum. Di sebabkan itulah, ramai pengguna Toyota unser terpaksa menjual kereta itu, dan membeli kereta lain.

Ferrari 360 di tukarkan menjadi sebuah limousin. Bijak sangat la org nih, kilang dah produce kan, engin besar ini, hanya untuk berat yang tertentu. Jadi, apabila sebuah enjin yang kecil, di letakkan pada kenderaan yang besar, maka kuasa pecutan sebuah kenderaan semakin berkurangan.

 Ferrari 360





LONDON - Seorang pemilik Ferrari 360 di sini membelanjakan wang sebanyak AS$326,687 (RM987,084) untuk mengubahsuai kereta sport miliknya menjadi sebuah limousin, lapor sebuah akhbar semalam.

Proses mengubah suai kereta sport yang dibeli pada harga AS$81,678 (RM246,790) itu mengambil masa enam bulan dengan menggunakan alat ganti tulen Ferrari.

Ferrari 360 asal memiliki 400 kuasa kuda (bhp) dan mampu memecut 0-100 kilometer sejam dalam masa cuma empat saat. Namun, limousin tersebut tidak dapat mencapai kelajuan asalnya kerana beratnya sudah bertambah. - Agensi


Ini contoh Ferrari yang dah di tukar kepada Limousin
SEBUAH Ferrari F360 baru berharga bermula dari AS$81,678 (RM246,790).

Yang baru boleh di beli dengan harga (RM246,790). Tapi kenapa Kereta nih, masuk malaysia hagra nya mencecah jutaan ringgit? er.. siapa nk jawab? huhuh...


"the ones that love us, never really leave us "

Dah Baca Sila Senang Hati Komen Ya Adik-adik

7 comments:

perrydaus90 said...

jadi xcantik terus

naulofah said...

hilang dah sifat sporty dlm kete ni..tapi berguna gak kan..leh angkut ramai orang kat belakang tuh..=P

nora amila ghazali said...

meh budak akaun nak jawab.. bila kereta luar masuk malaysia akan dicharge tax.. barang dalam malaysia pown kena tax. tapi kenapa barang malaysia keluar murah??? sebab bila export.. tak kena sales tax.. hihi baru ja belajar..

tak cntik dh keta tue.... =(

Dear Yayah said...

tapi tax nye melampau2..

Izamir Ridzwan said...

xlawa la ferrari jdi limo

KAMIHIDUP said...

gila ah.

wanUSJ said...

Mmg burok!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to ! !shahjiehan [dot] com ! !
Design with love by CikBulat